ایلام - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دهلران از پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، جلال یوسفی روز سه شنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز شده و به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی با بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، افزود: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

یوسفی با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت سیلوی فعال و سه مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان همچون دهلران و مهران از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در نقاط سردسیری تا پایان خرداد ادامه می یابد.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۳۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.