اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارش شبانه روز گذشته در استان در منطقه «پادنای عُلیا» از توابع شهرستان سمیرم با ۶۲.۹ میلی‌متر ثبت شد.

مینا مُعتمدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود:پس از پادنای علیا، بیشترین بارش‌ها در سمیرم با ۴۵، فریدونشهر ۳۵، اسلام‌آباد موگویی(از توابع فریدونشهر) ۳۴، دهاقان ۳۲ و چادگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: گرمترین نقطه استان در بعدازظهر دیروز خُور و بیابانک با ۲۸ و صبح امروز سردترین نقطه فریدونشهر با صفر درجه سانتی‌گراد بود.

این کارشناس هواشناسی، میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته در کلانشهر اصفهان را ۱۲.۶ میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: بیشینه دمای هوای این شهر ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه سانتیگراد بوده است.

معتمدی با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان تا امروز است، گفت: افزایش ابر، رگبار باران، در مناطق سردسیر یعنی غربی و جنوبی استان بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و در مناطق مُستعد، احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید برای امروز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه وزش باد در مناطق شرقی استان شدت بیشتری دارد و با تُندباد لحظه‌ای همراه است، افزود: هوای بیشتر مناطق اصفهان برای فردا، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.