شهرکرد - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون سه میلیون و ۵۲۹ هزار و ۲۳۵ تردد ورودی و خروجی در استان به ثبت رسیده است.

لاله اشرفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان تردد در سالجاری نسبت به سه میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۵۴ تردد سال گذشته هشت دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۳ در استان ۳۶۷هزار و ۱۴۷ ورودی به چهارمحال و بختیاری ثبت شد که این میزان نسبت به ۴۰۸هزار و ۱۴۲ ورودی مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین شمار خروجی‌های استان نیز در این بازه زمانی ۳۵۶هزار و ۳۱۳ مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۳هزار و ۹۴۷ نفر ۴.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته اشرفی ۲۹.۳۳ درصد پلاک خودروهای وارد شده به چهارمحال و بختیاری از استان اصفهان، ۶.۵۳ درصد مربوط به استان خوزستان، ۵.۹۹ درصد مربوط به استان تهران و ۲ درصد نیز مربوط به استان فارس است.

وی یادآور شد: بیشترین ماندگاری پلاک‌ها در استان چهارمحال و بختیاری ۶ ساعت بوده که معادل ۴۱.۷۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ۴۲ راهدارخانه با ۴۵۰ نیروی راهداری در سطح چهارمحال و بختیاری به صورت آماده باش و در خدمت مسافران هستند.

وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در ۱۱ شهرستان چهارمحال و بختیاری در فصول مختلف سال به ویژه در روزهای تعطیل و در ایام خاصی مانند روز طبیعت پذیرای مسافران و طبیعت گردان فراوانی است که هرساله بازگشت این حجم زیاد مسافر موجب ایجاد ترافیک سنگین در خروجی‌های استان می‌شود.