قزوین - ایرنا - معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: میوه شب عید با کیفیت مناسب از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان از استان های آذربایجان غربی و مازندران خریداری و ذخیره سازی شده تا با حذف دلالان و واسطه گران از افزایش قیمت ها در پایان سال جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز پنجشنبه به همراه مدیران کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و تعاون روستایی استان و در راستای بررسی کیفیت میوه شب عید و خرما از سردخانه محل ذخیره‌سازی این محصولات بازدید به عمل آوردند.

وی در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی میوه شب عید با هدف کنترل قیمت‌ها و منطقی‌سازی نرخ‌ها صوت می‌گیرد؛ طرح تنظیم بازار میوه شب عید نیز به منظور رفاه حال شهروندان و کاهش دغدغه تامین میوه در ایام عید و جلوگیری از نوسان و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها اجرا می شود.

رحمانی با اشاره به ذخیره‌سازی میوه شب عید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام عید همواره تقاضای بالایی برای خرید میوهف به خصوص پرتقال و سیب وجود دارد، بنابراین با توجه به افزایش این میزان از تقاضا، همه ساله و قبل از عید کار ذخیره سازی این محصولات به انجام می رسد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان و تقارن این ماه با ایام نوروز، همچنین خرمای مضافتی با کیفیت بالا و به منظور توزیع با قیمت مناسب هم ذخیره سازی شده که از ابتدای هفته آینده توزیع آن در سطح استان آغاز می شود.