خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: این استان به برکت نام و یاد شهدا جزو استان‌های با مشارکت بالا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته شهید در سالن همایش‌های استانداری اظهار کرد: برگزاری کنگره ۶۵۶۶ شهید لرستان تاثیرات زیادی را در جامعه به جا گذاشت و سطح مشارکت بالای مردم در انتخابات و نشان دادن وفاداری به نظام نیز تحت تاثیر این فضا قرار گرفت.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان نظام با تبلیغات سنگین و پر حجم می خواستند حضور مردم در انتخابات را به زیر ۱۵ درصد برسانند کار بزرگی که ملت ایران برای حفط نظام و کشور انجام داد بسیار اثرگذار بود.

زیویار بیان کرد: خطی که شهدا، جانبازان و ایثارگران برای کشور انجام دادند قابل توصیف نیست و همه در مقابل آنها مسوول هستیم.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه های بزرگداشت شهدا، بدهکاری بزرگی نسبت به ایثارگران، سرداران و بازماندگان دفاع مقدس داریم و باید شرایطی فراهم شود که برنامه‌های بزرگداشت استانی نیز برای این ذخایر ارزشمند استان برگزار شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: حقی که شهدا بر گردن ما دارند و فداکاری های بزرگ آنان هرگز ادا نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، مشارکت مردم استان لرستان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۴۷ درصد اعلام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز با اشاره به تقارن هفته شهید با هفته منابع طبیعی افزود: برگزاری زنگ سبز ایثار و کاشت ۱۶ درخت به نیابت ۱۶ شهید غریب از برنامه هایی بود که در استان به مناسبت آغاز هفته شهید برگزار شد.

حجت الاسلام هبت اله هاشمی بیان کرد: همچنین غباروبی گلزار شهدا به صورت سراسری و میز خدمت نمازجمعه از دیگر برنامه های هفته شهید در استان است.

وی یادآور شد:‌ یکی از برنامه های ویژه این هفته طرح "سلام شهید" است که در روز ۲۲ اسفند و شروع ماه مبارک رمضان خواهیم داشت و در راستای آن ۳۰ مدیرکل در مرکز استان به همراه ۳۰ روحانی در منزل ۳۰ خانواده شهید حضور یافته و ۳۰ جزو قرآن را قرائت خواهند کرد و در شهرستان ها نیز اجرای این برنامه با محوریت فرمانداران است.

وی افزود: همچنین یادواره ۱۴ شهید نخبه استان که رتبه زیر ۲۰۰ را در کنکورهای سراسری داشته اند نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار خواهد شد.