اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان بر راه اندازی پیست اتومبیلرانی در تمامی شهرهای استان تاکید کرد و گفت: این اقدام باید هر چه سریعتر با کمک فرمانداران و دیگر نهادها اجرایی شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای ورزش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اقدامات خوب و موثر هیات اتومبیلرانی استان در یک سال اخیر اظهار کرد: ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان نسبت به تخصیص زمین مناسب و نزدیک به شهر، اقدام لازم را انجام دهند تا مسابقات این رشته در استان با عظمت برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین فعالیت تمام ارگان‌ها در امر ورزش افزود: استان خوزستان سرشار از مدال آوران آسیایی و جهانی بوده که هر یک از آنها می‌توانند به الگویی مثبت برای جوانان تبدیل شوند.

استاندار خوزستان در ادامه به شناگاه‌ها و استخرهایی در کنار رودخانه های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود رودخانه‌ها و دریاچه‌های متعدد در پشت سد، می‌توان بحث شنا و ورزش‌های آبی را در استان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: نقاط مختلفی در کنار رودخانه‌های استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با کمک شهرداری و بخش خصوصی، در بحث گردشگری ورزشی اقدامات موثری انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به ورزش اسکیت و مفید بودن این رشته برای نونهالان و نوجوانان استان گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که در تمام پارک‌ها، مکان‌هایی برای اسکیت در نظر گرفته شود.

وی در خصوص فعالیت ورزش فوتبال در استان بیان کرد: از جهت آمار و ارقام در لیگ‌های کشوری و استانی، وضعیت خوبی داریم اما باید به کیفیت کار بیشتر بپردازیم همچنین آکادمی‌های فوتبال ما باید توانمندی بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: امروزه برخی کشورها برای خود سند فوتبال داشته و از طریق تربیت بازیکن، درآمدزایی می‌کنند، این ظرفیت در خوزستان موجود بوده و می‌توان بازیکنان بسیاری تربیت کرد.

وی با اشاره به اقدامات مفید بوکس استان در یکی، ۲ سال اخیر افزود: با توجه به حضور چندین بوکسور استان در تیم‌های ملی، باید به گسترش این رشته در سطح استان کمک‌کرد. امیدوارم کمبودهای هیات‌های ورزشی استان، با امکانات و افزایش بودجه سال آینده برطرف شود.

حسینی محراب در پایان به موضوع استخدام ورزشکاران اشاره کرد و گفت: باید سهم دستگاه‌ها در استخدام قهرمانان ورزشی مشخص باشد و ورزشکار ما نباید از این بابت مشکل داشته باشد.

کاهش ۲۵ درصدی آمار غریق خوزستان

حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در یک سال اخیر با نگاه استانداری و تلاش های هیات نجات غریق استان،آمار غریق استان نسبت به سال قبل، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تعلیم ناجی غریق برای رودخانه های استان، افزود: هفت قایق برای پوشش هفت منطقه پرخطر و پرحادثه در رودخانه های استان خریداری شده و امیدواریم در آینده آمار غریق‌های رودخانه‌های استان کاهش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به کاشت درخت و تولید نهال توسط منابع طبیعی در مجموعه های ورزشی و همچنین ایجاد فضاهای تجاری ورزشی گفت: از این راه به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ورزش استان هستیم.

همچنین در ادامه این نشست روسای هیات‌های موتورسواری و اتومبیلرانی، فوتبال، بوکس، اسکیت و کشتی خوزستان گزارش عملکرد و مطالبات خود را بیان کردند.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۴۰ هزار خوزستانی به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کند.