بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر گفت: در دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلاتی بوشهر ۷۵ شرکت از ۱۶ استان کشور در قالب ۵۵ غرفه حضور دارند.

حسین نامور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه که در محیطی به مساحت ۳۱۰۰ مترمربع گشایش یافته ۳۰ درصد از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از استان بوشهر و مابقی از ۱۳ استان کشور هستند.

وی افزود: نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلاتی در محورهای تجهیزات آبزی پروری، صیادی، غذاهای دریایی و صنایع وابسته تا ۲۲دی پذیرای بازدیدکنندگان است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر عنوان کرد: جشنواره "طبخ آبزیان"، تجلیل از پنج استان شیلاتی کشور، رونمایی از ظرفیت‌های جدید در حوزه میگو، همایش استارتاپی و برگزاری ۶ میزگرد آموزشی از جمله برنامه‌های نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلاتی است.

وی افزود: با تو جه به اینکه توانایی و ظرفیت استان بوشهر در حوزه شیلات بخوبی در این نمایشگاه به نمایش در آمده انتظار است تورهایی از مرکزهای علمی از نمایشگاه بازدید کنند.

نامور عنوان کرد: نمایشگاه تخصصی شیلات استان بوشهر به عنوان بزرگ‌ترین رویداد شیلاتی کشور جنوب کشور است که علاوه بر معرفی قابلیت و ظرفیت شیلات استان، ظرفیت‌های سرمایه ‌گذاری این بخش را معرفی می‌کند.

وی یادآور شد: استان بوشهر در راستای سیاست‌های ۹گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریامحور در دو هفته اخیر ۲ نمایشگاه صنایع دریایی و شیلاتی برپا کرده که با استقبال بسیار خوبی از تولیدکنندگان و مراجعه کنندگان همراه بوده است.