تهران- ایرنا- معاون سازمان ملی زمین و مسکن از تحویل اراضی ۱۱۶ هزار واحد مسکونی برای کارکنان صنایع کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد بلوردی» گفت: تا امروز اراضی ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهر به کارخانجات کشور تحویل داده شده است.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: این طرح که به صنعت‌شهر موسوم شده است، شرایطی را فراهم می‌کند تا کارکنان و کارگران صنایع کشور صاحب‌خانه شوند.

وی افزود: این طرح فقط مربوط به شهرک‌های صنعتی نیست و همه کارخانجات و صنایع کشور که تعداد زیادی نیرو داشته باشند، شامل می‌شود.

به گفته بلوردی، در این طرح ابتدا کارخانجات از طریق مشاورانی که انتخاب شده‌اند اقدام به جانمایی کرده و مکان‌های مناسب را برای ساخت این واحدها به مجری این طرح معرفی می کنند.

وی ادامه‌داد: اجرای این طرح لزوما در کنار صنایع نیست، بلکه این مکان‌ها باید شرایط ایده‌آل را داشته باشند و برای اجرای این طرح باید به‌طور قطع نقاط مناسبی به‌منظور ساخت انتخاب شود.

معاون سازمان ملی زمین و مسکن بیان‌داشت: این طرح با کمک مدیران و خود کارگران ساخته می‌شود و تاکنون در شهرهای مختلف ساخت این پروژه کلید زده شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر «ارسلان مالکی» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تامین شده است و طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سال تامین اراضی در این طرح به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.