یزد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: هرس درختان سطح این شهر با نظر کارشناسان و به منظور جوان سازی آنها در زمان خواب زمستانی درختان انجام شده و بر خلاف آنچه شبکه های اجتماعی نوشته‌اند، سر برداری درختان نبوده است.

به دنبال گلایه شهروندان از قطع و سر برداری درختان خیابان های سطح شهر یزد و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی ، خبرنگار ایرنا برای روشن شدن موضوع به سراغ رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد رفت که "محمد حسن منصوری زاده" گفت: هرس زمستانه درختان سطح شهر یزد که با رعایت همه موارد فنی و با نظارت کارشناسان انجام می شود از هفته گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی روز یکشنبه به ایرنا افزود: هر سال در آغاز فصل زمستان، عملیات هرس و مرتب سازی فضای سبز خیابان های سطح شهر یزد انجام می شود و این عملیات از مهم ترین اولویت‌های شهرداری یزد است .

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: هر گونه هرس و چیدن شاخه های اضافی درختان برای جوان سازی، افزایش عمر درخت، ایجاد فرم مناسب و دلخواه، کنترل رشد بیش از حد شاخه، کنترل آفات و بیماری‌ها ، مقاوم کردن درخت در برابر عوامل محیطی نظیر باد و برف و بهبود منظر شهری انجام می شود.

منصوری زاده ادامه داد: از شهروندان عزیز یزدی نیز درخواست داریم از چیدن و هرس درختان فضای بیرونی منازل خودداری کرده و در صورت لزوم درخواست خود را از طریق سامانه ۱۳۷ به واحد فضای سبز منطقه اعلام کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه هرس و تاج برداری درختان از هجوم انواع آفات و بیمارها نیز جلوگیری می کند، یادآور شد: سرشاخه های درختان با شبکه توزیع برق درگیر شده و موجب قطع برق در مناطق مختلف می شد که با هرس درختان، این مشکل رفع می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: برخی از درختان در سطح خیابان های شهر یزد به میزان زیادی بزرگ و سنگین شده که با کمترین ورزش باد دچار شکستگی شده و علاوه بر ترک خوردگی و از بین رفتن درخت باعث خسارت به خودروهای پارک شده نیز می گردید که با هرس و تاج برداری، این معضل نیز رفع شده است.