قم - ایرنا- رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت:‌از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه ۴۵۶ پروانه نوسازی ساختمان برای واحدهای محلات هدف بازآفرینی صادر شده‌است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی راه و شهرسازی قم، علی طاهری‌نیا در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم با حضور استاندار اظهار داشت: این تعداد پروانه برای نوسازی ۸۴۷ واحد مسکونی بوده‌است.

وی گفت:‌اعمال مشوق‌ها و بسته‌های تشویقی نوسازی بافت و تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در محلات هدف بازآفرینی شهری، تسریع در روند نوسازی و کاهش هزینه های ساخت را به دنبال دارد.

رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی گفت: برای دستیابی به نوسازی بافت فرسوده، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقناع ساکنین بافت فرسوده در کنار اعمال مشوق ها لازم اجراست.

وی اظهار کرد: ساکنین این بافت‌ها باید بدانند بعد از نوسازی واحد مسکونی خود از ارزش افزوده مالی، اجتماعی و ایمنی بیشتر برخوردار خواهند شد که این امر وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد انگیزه و تشویق ساکنین را دو چندان می‌کند.

وی گفت:با توجه به وجود زیرساخت‌ها و کاربری‌های زندگی شهری در محدوده بافت فرسوده شهر، نوسازی آن موجب زیست اجتماعی هماهنگ‌تر با بافت می‌شود.

طاهری‌نیا اظهار داشت: یکی از راه‌های رونق تولید مسکن، توجه ویژه به بافت فرسوده شهر و نوسازی آن است که البته باید بسته‌های تشویقی با نیازهای شهر قم بومی‌سازی و طراحی شود.

استاندار قم نیز دراین جلسه  بر تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های نوسازی بافت فرسوده شهری تاکید کرد و از دستگاه‌های ذی ربط خواست نسبت به اعمال مشوق‌ها برای تشویق و ترغیب ساکنان برای نوسازی محل سکونت شان به صورت جدی وارد عمل شوند.

سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم با محوریت نوسازی محلات هدف، تشکیل حلقه های میانی و تشریح بسته های ۱۹ بندی تشویقی با ریاست استاندار و حضور مدیران کل شهری قم برگزار شد.

۳۰۰ هکتار از بافت شهر قم نیز نیازمند بازآفرینی است.