زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: حداقل دما در مناطق مختلف استان از صبح سه شنبه هفته جاری به زیرصفر می‌رسد و سرما حاکم می‌شود.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان ابری و در برخی مناطق نیز بارش باران گزارش شده است که به تدریج با وزش باد شدید همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: بارشها در ارتفاعات استان به صورت برف است و به دلیل وزش باد شاهد وقوع کولاک در گردنه های استان هستیم.

سلطانی اظهار داشت: هموطنان در این شرایط جوی از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی استان و تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات مرتفع، بناهای سست و مکانهایی که احتمال سقوط اشیا از ارتفاع وجود دارد، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: فردا دوشنبه نیز وزش باد شدید و بارش های محلی و مقطعی را در استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ دمای فعلی زنجان ۶ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۱۱ درجه، ابهر هفت و ۱۲، خرمدره هفت و ۱۰ درجه، آببر ۱۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه پنج و ۱۰ درجه، قیدار سه و هفت درجه و ماهنشان ۹ و ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.