شیراز- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: گشت ویژه پلیس آگاهی با هدف برخورد با جرائم خشن پنجشنبه سیزدهم مهر ۱۴۰۲ و همزمان با اولین روز از هفته انتظامی در فارس راه‌اندازی و فعال شد.

به گزارش ایرنا ، سردار یوسف ملک‌زاده پنجشنبه در مراسم رونمایی از گشتهای ویژه پلیس آگاهی فارس افزود: به مناسبت اولین روز از هفته انتظامی، امروز ۱۳ مهرماه به صورت ویدئو کنفرانس در سطح ۱۱ استان کشور ازجمله فارس در جهت تشدید برخورد با جرایم خشن،سارقین و کسانی که در سطح شهرها ناامنی ایجاد می‌کنند، گشتهای ویژه پلیس آگاهی اضافه بر سازمان گشتهای انتظامی، کلانتری‌ها و یگان امداد راه اندازی شد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت این واحدها و تخصصی که آنها در برخورد با جرایم خشن و دستگیری دارند بتوانیم امنیت و آرامش بیشتری به شیراز و همه شهرهای استان فارس هدیه دهیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با جرائم علنی و خشن، ناامن سازی محیط جرم برای مجرمین حرفه‌ای، انجام ماموریتهای تخصصی میدانی در حوزه جرم یابی، کشف پیش دستانه و کنترل میدانی مجرمین از وظایف ذاتی این واحدها خواهد بود، گفت: این گشتها به صورت مداوم و مستمر در طول سال انجام وظیفه می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس در باره سختی شغل پلیسی گفت: مطالبه همه فرماندهان انتظامی این است که بتوانند مثل سایر ادارات بحث ارتقا حقوق و مزایا و معیشت برای کارکنان را بصورت جدی پیگیری کنیم.

برگزاری مراسم غبارروبی قبور مطهر شهدا در شیراز

در اولین روز از گرامیداشت هفته انتظامی، مراسم قرائت زیارت پر فیض عاشورا و غبارروبی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شهر شیراز برگزار شد .

در اولین ساعات از شروع گرامیداشت هفته انتظامی، امروز پنجشنبه فرماندهان و کارکنان انتظامی استان فارس با حضور در گلزار شهدای شهر شیراز، زیارت عاشورا را قرائت وقبور مطهر شهدای انتظامی را غباروبی و گلباران کردند.

در این مراسم، با اهدا لوح تقدیراز خانواده های گرانقدر شهدا، ایثارگران و جانبازان والامقام تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

حضور فرماندهان و کارکنان پلیس فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ

فرماندهان و کارکنان انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته انتظامی، در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) حضور و مضجع شریف آن حضرت را غبارروبی کردند.