تهران – ایرنا - کاربران شبکه اجتماعی توییتر سخنان روس‌ستیزانه و جنگ‌طلبانه سناتور آمریکایی را زننده و تهوع‌آور خواندند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اسپوتنیک امروز نوشت که لیندسی گراهام در جریان سفر به کی‌یف و دیدار پریروز (۵ خرداد) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، گفته بود: روس ها (در جنگ با اوکراین) می میرند. پولمان به بهترین نحو خرج شده است.

با انتشار این تصاویر، برخی از کاربران اینترنت واکنش خود را توییت کرده و اظهارات سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی را محکوم کردند.

کاربری ضمن مخالفت با این سخنان، گراهام را جنگ طلب خواند و از آنکه این سخنان از سوی چنین چهره ذی نفوذی بیان شده، ابراز تاسف کرد.

کاربر دیگری نوشت: تصور کنید که چنین حرفی را یک روس در مورد شهروندان آمریکایی زده بود.

یک کاربر دیگر شبکه توییتر با تهوع آور خواندن گفته گراهام نوشت: فقط خدا می داند که این جنگ طلبان در پس پرده مشغول به چه کاری هستند.

گراهام در این سفر همچنین گفته بود: اگر آمریکا به اندازه کافی در جنگ علیه روسیه از اوکراین حمایت نکند، این پیامی به چین است که می‌تواند تایوان را بگیرد.

وی پس از دیدار با زلنسکی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید سلاح‌های بیشتری را علاوه بر ۳۵ میلیارد دلار تسلیحات و سخت‌افزار نظامی که از قبل ارائه شده بود، به اوکراین ارسال کند.

وی به خبرنگاران اظهار کرد: نمی‌توان از کمک به اوکراین عقب‌نشینی کرد زیرا اگر ما در اینجا شکست بخوریم تایوان از دست می‌رود.