گچساران - ایرنا -رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: طرح کاداستر یا حدنگاری در ۹۰ درصد از زمین های کشاورزی این شهرستان معادل ۱۱هزار هکتار تاکنون اجرا شده است.

محمد انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح و تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌ دولتی و خصوصی اراضی، الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

وی ابراز کرد: برای تحقق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات قوانین موازی در سطح زمین‌های زراعی و باغی باشت اجرا می‌شود.

انصاری ابراز کرد: ۵۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی کشاورزی این شهرستان از سال گذشته تاکنون در طرح کاداستر صادر شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: با اجرای طرح کاداستر صدور سند برای اراضی کشاورزی تسهیل و اراضی بدون سند و در حال واگذاری تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تثبیت مالکیت‌های قانونی مالکان و رفع اختلافات ملکی منابع ملی و مردم از طریق کمیسیون ماده ۵۴ را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: تاکنون ماده ۵۴ در ۴۳ پلاک این شهرستان اجرا شده است.

انصاری، اجرای طرح کاداستر موجب یکپارچه‌سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، تعیین تکلیف و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و همچنین جلوگیری از پدیده زمین خواری می شود.

وی از تعامل مردم و کشاورزان شهرستان با گروه نقشه بردار مدیریت حدنگاری و جهاد کشاورزی قدردانی کرد.