تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: از ووشو همچون گذشته توقع مدال‌آوری و درخشش در بازی‌های آسیایی را داریم.

به گزارش ایرنا؛ مجمع عمومی فدراسیون ووشو امروز یکشنبه به ریاست سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مجمع علاوه بر امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان، علیرضا بهرمن دبیر مجمع فدراسیون و اعضای مجمع حضور داشتند.

همچنین مهدی علی‌نژاد عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین‌الملی ووشو و محمدرضا نصیری‌نژاد سرپرست دبیرکلی انجمن بین‌المللی کوراش به عنوان اعضای مجمع فدراسیون ووشو حضور داشتند.

در مجمع امروز اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مصوب هیئت وزیران مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۴ و ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ مورد تائید و تصویب مجمع فدراسیون ووشو قرار گرفت. همچنین دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت‌نام و رای‌گیری برای داوطلبین پست‌های هیئت رئیسه، دستورالعمل کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران و همچنین چارت سازمانی مورد تائید و تصویب مجمع فدراسیون ووشو قرار گرفت.

امیرصدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در این مجمع گفت: سال آینده بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم که برای ما حائز اهمیت است. همچنین فدراسیون ووشو در آبان‌ و آذر سال جاری ۲ اعزام مهم در کوراش (قهرمانی بزرگسالان جهان هند) و ووشو (قهرمانی گروه‌های سنی جهان اندونزی) را دارد.

پولادگر نیز در این مجمع اظهار داشت: سال آینده بازی‌های آسیایی برگزار می‌‎شود و ووشو جزو فدراسیون‎‌های گروه یک ورزش کشور در این بازی‌هاست. از ووشو مانند گذشته توقع مدال‌آوری و درخشش در بازی‌های آسیایی را داریم و به طور کامل از این فدراسیون حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر ووشو، توجه ویژه‌ای به کوراش خواهیم داشت و امیدواریم این رشته ورزشی هم مانند ووشو در بازی‎‌های پیش رو موفق و مدال‌آور باشد. در مورد دو اعزام هم باید بگویم که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اعزام‌های فدراسیون ووشو صورت بگیرد.