ورامین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: جذب معلم فقط باید از مسیر تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد تا نیازهای آموزش و پرورش با نیروی تربیت شده تخصصی تأمین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بهرامی شامگاه سه‌شنبه در آئین افتتاح دانشگاه فرهنگیان شهرستان ورامین اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقات حوزه آموزش و پرورش، مربوط به بازدید رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ از پردیس فرهنگیان نصیب تهران بود که نشان از اهمیت این دانشگاه نزد رهبر معظم انقلاب دارد.
وی افزود: این که رهبر معظم انقلاب از میان این همه مکان آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را برای بازدید انتخاب کردند نشان از نگاه ویژه ایشان و نظام، به موضوع و اهمیت شغل معلمی و تربیت معلم دارد.
وی اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب و نظام به موضوع معلم بر این امر تأکید دارد که برای تربیت معلم هیچ مسیری به غیر از تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان نباید متصور شد.
بهرامی تصریح کرد: اگر در گذشته و به اجبار کوتاهی مسئولان وقت آموزش و پرورش، دچار کسری‌هایی در تأمین نیرو شدیم و مجبور به جذب معلم از روش‌های دیگر بودیم، امروز به لطف خدا و اتفاق مبارک و ادامه دار راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از این مسیر تربیت و تأمین می‌شود.
وی گفت: امروز موضوع راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های دماوند، بهارستان، ملارد و اسلامشهر در دستور کار قرار گرفته و رایزنی‌های لازم در حال انجام است تا مراکز تربیت معلم و تربیت دبیر نیز در این مناطق راه‌اندازی شود تا بتوان در ۱۰ سال آینده هر آن چه نیرو در آموزش و پرورش نیاز است، از مسیر این دانشگاه تأمین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های استان تهران، نیروهای مانا و پویای بومی برای تعلیم و تربیت فرزندان  ایران اسلامی در ۳۰ سال آینده تربیت می‌شوند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان شهرستان ورامین شامگاه سه‌شنبه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و استان تهران افتتاح شد.
در این مرکز بیش از ۷۴۰ دانشجوی دختر از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و شهرستان ری و ۳۵۰ نیروی مهارت آموز در قالب معلمان طرح ماده ۲۸ به تحصیل می‌پردازند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.