تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

زنجان - ایرنا - تاکید استاندار بر جدا بودن خط مردم از اغتشاشگران، رتبه دوم زنجان در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در کشور و رفع محدودیت ۳۰ لیتر بنزین در استان از مهمترین رویدادها و عناوین خبری هفته گذشته استان زنجان بود.

تحت پوشش بودن کمیته امداد بودن بیش از ۲ میلیون خانوار در کشور، کیفیت و استاندارد مناسب واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، کشت سیر در ۱۳۰۰ هکتار از اراضی طارم و مانع نشدن اوقاف و همکاری این سازمان در ساخت پارک هاشمی‌نژاد شهر زنجان از دیگر عناوین مهم خبری استان طی هفته گذشته بود.

استاندار زنجان: خط مردم از اغتشاشگران جدا است

استاندار زنجان گفت: خط مردم از اغتشاشگران جدا است و زنجانی ها، همواره در صف اول حمایت از رهبری و آرمان های شهدا هستند.

محسن افشارچی با حضور در منزل مجروحان حوادث اخیر در زنجان و عیادت از آنان افزود: بر کسی پوشیده نیست که آتش بیار معرکه اغتشاشات، عناصر وابسته هستند.

نیروی انتظامی مورد اعتماد مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بابیان اینکه نیروی انتظامی مورد اعتماد مردم است، گفت: نیروی انتظامی طی سال های گذشته رشد، تعالی و ارتقای کیفیت و کمیت داشته و قوی تر شده است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان افزود: نیروی انتظامی به عنوان اولین گروه در مقابل آشوبگران سینه سپر می کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات نیروی انتظامی، اظهار داشت: در هر هفته چند تن از پرسنل این نیرو در مبارزه با مجرمان و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت می رسند و تا کنون این نیرو شهدای زیادی را برای تامین امنیت کشور تقدیم کرده است.

بیش از ۲ میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد کشور هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد اکنون از حوزه حمایتی عبور کرده و به مرحله توانمندسازی جامعه هدف رسیده است، گفت: این نهاد تلاش دارد تا سوء تدبیرهای گذشته را مرتفع کند بطوریکه در زمان حاضر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

"حبیب‌الله آسوده" در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در زنجان با بیان اینکه قریب پنج میلیون نفر به طور مستقیم زیر پوشش کمیته امداد کشور هستند، افزود: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در کشور کارهای بزرگی انجام شده که کسب این موفقیت ها و ارتقای جایگاه کشورمان در جهان نمونه است. 

استاندار زنجان: افق‌های روشن توسعه استان را در کوتاه مدت خواهیم دید

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم متوجه هستند که حرکت رو به جلو و تکانی در استان و شهر زنجان رخ داده است، گفت: افق‌های روشن توسعه استان را در کوتاه مدت و میان مدت خواهیم دید.

محسن افشارچی در آیین بزرگداشت روز آتش‌نشان و رونمایی از تجهیزات آتش نشانی خاطرنشان کرد: وظیفه ما کار کردن برای مردم است.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه تجهیزات مربوط به مدیریت شهری در زنجان در حال رخ دادن است، افزود: اتفاقات بهتری نیز در آینده خواهد افتاد.

واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان از کیفیت و استاندارد خوبی برخوردار است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن‌ در زنجان از کیفیت و استانداردهای خوبی برخوردار است و قیمت تمام شده آنها قابل مقایسه با مسکن‌های شخصی‌ساز نیست.

مصطفی طاهری در بازدید از پروژه‌های مسکن ملی در شهر زنجان، افزود: تلاش می‌شود قیمت مسکن با وجود تقاضای متقاضیان افزایش پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل قیمت مسکن و جلوگیری از جهش‌های غیرواقعی در این بخش، نیازمند نظارت مجلس است.

در اجرای سند تحول بنیادین عقب هستیم

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: میزان پیشرفت اجرای سند تحول طی سال های گذشته چندان امید بخش نبود و همچنان از اجرای سند عقب هستیم.

علی پارسانیا در حاشیه آیین زنگ مهر در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش حدود ۱۱ سال پیش تصویب شده است، افزود: در این سال ها زحمات زیادی برای آن کشیده شده ولی میزان پیشرفت اجرای سند تحول امید بخش نیست و چندان پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

رتبه دوم زنجان در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در این استان ۹۹.۱۹ درصد است، گفت: در این زمینه زنجان بعد از قزوین با اختلاف ۲ دهم درصد، رتبه دوم کشوری را دارد.

علی اسماعیلی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در مدارس استان حاضر می شوند، است، گفت: از این تعداد ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر نوآموز هستند.

محدودیت ۳۰ لیتر بنزین در استان زنجان تا پایان مهر ماه رفع می شود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: محدودیت ارائه ۳۰ لیتر بنزین در جایگاه های سوخت استان تا پایان مهر ماه رفع می شود.

حمید حبیبی افزود: طی شهریور امسال تراز تولید بنزین نسبت به مصرف در کشور منفی شده بود که بخشی از دلایل آن به اورهال پالایشگاهها و همچنین محدود شدن ویروس کرونا و افزایش سفرهای تابستانی بر می گردد.

تکمیل پروژه‌های ورزشی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی نگاه دولت انقلابی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان این‌که نگاه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم رفع موانع جهت تکمیل پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: تلاش می‌شود با اولویت سنجی و برنامه ریزی مناسب اعتبارات مورد نیاز جهت برخی تعمیرات و اتمام پروژه ها در شهرستانها تامین شود.

جواد بازرگان با اشاره به بازدیدهای میدانی از حوزه ورزش شهرستان ها افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مبنی بر بازدیدها، در یکی از این بازدیدها اماکن و فضاهای ورزشی شهرستان ماهنشان نیز مورد بازدید قرار گرفت و از نزدیک مشکلات، موانع موجود بررسی شد.

صمت در قبال بررسی کیفیت محصولات بهداشتی وظیفه ای بر عهده ندارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر کیفیت محصولات و کالاها بر عهده استاندارد است، اظهار داشت: سازمان صمت در قبال بررسی کیفیت محصولات بهداشتی وظیفه ای بر عهده ندارد.

ناصر فغفوری با بیان اینکه رصد قیمت محصولات غیر کشاورزی مثل لوازم یدکی، پتروشیمی و محصولات بهداشتی جزو وظایف سازمان صمت است، افزود: افزایش قیمت در شوینده ها صرفا برای آنهایی قابل قبول است که مصوبه سازمان حمایت را داشته باشند و بدون این مصوبه، افزایش قیمت قانونی نیست

۱۳۰۰ هکتار از اراضی طارم زیر کشت سیر می رود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در سال زراعی جاری حدود هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص می یابد.

فرهاد اکبری  از شروع کاشت محصول سیر در شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود از این سطح کشت، حدود ۵۲  هزار تن محصول سیر برداشت شود.  

اوقاف مانع ساخت پارک هاشمی‌نژاد نمی‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف مانع ساخت پارک هاشمی نژاد در شهر زنجان نمی شود و برای استیفای حقوق زمین موقوفه درمحدوده این پارک، موضوع را با گفت وگو و به دور از جنجال پیگیری می کنیم.

 مختار کرمی در جمع خبرنگاران افزود: مواردی از این قبیل که محدوده ای از موقوفه در مسیر احداث معبر و خیابانی قرار گرفته، بارها درخصوص موقوفه ها رخ داده که اوقاف پس از بررسی کارشناسی ارزش موقوفه؛ پی گیر احقاق حقوق آن شده است.

وی گفت: البته برخی نهادها موقوفه هایی را در استان تصرف کرده اند، ما برای این موارد حکم قضایی برای استیفای حقوق موقوفه گرفته ایم، ولی با شهرداری چنین مشکلاتی نداریم.