ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در جامعه اسلامی همگان حق اعتراض دارند، گفت: تخریب اموال عمومی و اغتشاش به معنای اعتراض برای اصلاح امور نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: حق اعتراض اصول خاصی دارد که در قانون نیز تعریف واضحی برای آن شده است؛ نباید اعتراض مردمی را به سمت ناآرامی و اغتشاش سوق داد.

وی با بیان اینکه ایجاد آشوب و تحمیل خسارت به بیت المال به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، افزود: دستگاه قضایی با اغتشاشگران به صورت جدی برخورد کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش دشمنان نظام اسلامی در اتفاقات اخیر، بیان کرد: هدف دشمن در اغتشاشات اخیر خدشه دار کردن امنیت کشور بود.

وی با قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی در حفظ امنیت و آرامش کشور، گفت: دشمن در اتفاقات اخیر به توانایی نیروهای نظامی در برقراری امنیت و آرامش پی برد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نقش شایعه پراکنی در تحریک احساسات و گمراه کردن جوانان، اظهار کرد: باید برخورد جدی با عاملان تحریک احساسات مردم و شایعه پراکنان انجام شود تا دیگر کسی جرات تکرار آن را نداشته باشد.

وی در رابطه با نقش سلبریتی‌ها در گسترش نا آرامی‌ها، گفت: برخی از هنرمندان و ورزشکاران در هدایت و گسترش ناآرامی‌ها نقش بسزایی داشتند که باید برخورد جدی با آنان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: برخورد با سلبریتی‌ها خاطی باید به گونه‌ای باشد که درس عبرتی برای آنانی شود که به پشتوانه نظام به دارایی و مقام رسیده‌اند ولی امروز در خیال باطل خیانت هستند.

 وی با اشاره به نقش مردم در حفظ آرامش و فروکش کردن اغتشاشات، بیان کرد: مردم با دیدن اینکه اغتشاش گران چگونه به بیت المال آسیب می‌زنند، سریعا فتنه را تشخیص و مقابل اغتشاشگران ایستادند.

امام جمعه ارومیه همچنین در رابطه با روز سالمندان نیز گفت: سالمندی چرخه بشریت است و اسلام بارها بر احترام به والدین و بزرگترها تاکید کرده است.

وی ادامه داد: خانه سالمندان مختص کسانی است که امکانات و شرایط نگه داری از والدین برای آنان در خانه ممکن نیست؛ نباید اینگونه تلقی شود که والدین مسن باید به خانه سالمندان سپرده شوند که به هیچ عنوان پسندیده نیست.