کرج - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: البرز به واسطه رشد جدی مهاجران داخلی و اتباع خارجی در زمره مناطق سیاه در سرانه آموزشی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز افزود: باید روند مهاجرت، مدیریت شود چراکه البرز در جوار پایتخت با کمبودهای جدی مواجه شده است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: باید سرانه های آموزشی به ازای هر نفر ۸.۳ متر باشد که البرز از این شاخص، فاصله دارد.

وی افزود: هزار و ۷۱ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای تقویت سرانه های آموزشی استان اختصاص داده شده که باید هزار کلاس درس با این اعتبار، ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: حدود یک هزار میلیارد تومان هم از محل فروش اموال و املاک مازاد در استان تامین خواهد شد.

وی افزود: با تدابیری که اتخاذ شده و تخصیص اعتبارات و تحقق برنامه ها، ۲ هزار کلاس درس به استان البرز اضافه می شود.

نوری یادآورشد: ساخت ۱۰۰ مدرسه نیز در استان کلید خورده و استاندار البرز در راستای تامین زمین مناسب، بسیار همراه هستند و ساخت وساز را نیز خیرین برعهده‌ خواهند گرفت.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ها، تعهدات اجتماعی دارند که باید به این سو سوق داده شوند.

نوری گفت: مسوولیت های اجتماعی بخش خصوصی می تواند به سمت توسعه سرانه های آموزشی و پرورشی بروند و باید برنامه ها را عملیاتی کنیم، چرا که گزارش های فاقد رویکرد اجرایی، ارزشی ندارند.

نوری گفت: باید درباره دانشگاه فرهنگیان و تخصیص امکانات مناسب برای دانشجویان، اقدامات لازم با جدیت صورت گیرد و همچنین با توجه به ظرفیت های فراوانی که در حوزه صنعت استان البرز وجود دارد، باید برای دانش آموزان اردوهای آموزشی پیش بینی شود.