ساری - ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به حضور خیل عظیم مردم از سراسر جهان در پیاده روی اربعین حسینی ، گفت: این حضور به جهانیان نشان داد که امام حسین(ع) خواهان صلح بود و اجتماع میلیونی اقشار مختلف در کنار هم در اربعین نشان دهنده همین موضوع است.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور که با هدف شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و بازدید از موکب‌های مازندران در مسیر این راهپیمایی به عراق سفر کرده است، روز شنبه در گفت و گویی افزود: تاریخ اربعین باید دقیق تبیین شود و به همگان اهداف و پیام آن را رساند.

وی ادامه داد: پیام راهپیمایی اربعین با حضور  ۲۵میلیون نفر از سراسر جهان صلح طلبی پیام عاشورا را به ما اعلام می کند.

استاندار مازندران گفت: این حضور میلیونی افراد در اربعین نشان می دهد که امام حسین (ع)بدنبال جنگ نبود.

حسینی‌پور بیان کرد: اجتماع اربعین حسینی بزرگترین اجتماع بشری است که صلح طلب بودن اسلام را به همگان نشان داد.

وی ادامه داد: حسین (ع)در روز  عاشورا مقابل ظلم ایستاد که کسانی بدنبال حق طلبی هستند بدانند این قیام ،قیام حق جویان است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تاکید کرد: مسیر اربعین مسیر حق طلبی است و مردم خالصانه ‌و عاشقانه در این راه قدم برداشتند.

حسینی‌پور افزود: به طوریکه شاهدیم تمام موکب ها به صورت خودجوش توسط مردم در مسیر برپا شده است.

وی یادآور شد: مسلمانان در مانور انسانی ابراز کردند که رهبر ما ،امام حسین (ع)رهبر صلح بود و در این مسیر با تمام اعضای خانواده در مقابل ظلم ایستادگی کرد. 

استاندار مازندران تصریح کرد: شیعیان بعد از عاشورا بدنبال این بودند که وظیفه خود را نسبت به ائمه ادا بکنند که اربعین حسینی وعده گاه عمل به این وظیفه است.

حسینی‌پور افزود: مطالعه تاریخ نشان می دهد دشمنان تلاش می کردند که مسیر عاشورا منسوخ شود اما شهدا با پا گذاشتن در این مسیر آن را زنده نگه داشتند. 

وی ادامه داد: امروز و بعد از ۴۳ از انقلاب بیدارگر اسلامی ایران حضور میلیونی در این مراسم شاهد هستیم که این حضور را مدیون رهبر معظم انقلاب و شهدا هستیم.