کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۶ هزار و ۹۸۴ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی در مناطق مرزی از دهم تا ۱۹ شهریور داشته‌ایم و از این تعداد تقریبا یک هزار و ۷۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جعفر میعادفر» شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از تعداد کل مراجعان به مراکز درمانی، حدود ۱۰ هزار نفر مربوط به گرمازدگی بوده است که برای سه هزار و ۵۹۰ نفر سرم درمانی شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۸۹ زائر که در کشور عراق بیمار شده اند، توسط نیروهای هلال احمر به اورژانس تحویل داده شدند و مورد مداوا در مراکز درمانی قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: نگرانی ما برای بازگشت زوار از مرز است، موج برگشت کم کم در حال اتفاق افتادن است و با خستگی پیاده روی و احتمال نبود امکانات حمل و نقل مناسب و گرمای هوا، به زائرین توصیه می‌کنیم به محض انجام زیارت به کشور بازگردند و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی تاکید کرد: امکانات عراق اجازه این همه جمعیت مشتاق را نمی‌دهد و موکب ها هم امکانات به اندازه کافی برای استراحت زوار ندارند لذا به زوار توصیه می‌شود زودتر به کشور برگردند و در طول مسیر برای جلوگیری از گرمازدگی مایعات زیاد مصرف کنند و سعی کنند پوششی برای سرخود تهیه کنند.

میعادفر یادآور شد: هم اکنون حدود ۲ هزار و ۶۱۱ نفر از نیروهای اورژانس کشور با صدها دستگاه اتوبوس آمبولانس، آمبولانس موتوری و هوایی و با تمامی تجهیزات در مرزهای کشورمان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: حدود ۴۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس، حدود ۳۸ دستگاه موتورلانس، هشت بیمارستان صحرایی و بیش از ۳۰۰ دستگاه آمبولانس علاوه بر آمبولانس های موجود در استان‌های مرزی که تقریبا ۷۸۰ دستگاه آمبولانس است در حال خدمت رسانی در مرزهای هشتگانه هستند.