استانها - ایرنا - وزیر کشور با اعلام اینکه دستور رییس جمهور برای تشکیل استانی در جنوب کرمان در دست بررسی است، گفت: هرگونه درخواست درخصوص تقسیمات کشوری بر اساس نیازها، ظرفیت ها و ضوابط قانونی خواهد بود.

احمد وحیدی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره درخواست‌ها برای ایجاد تقسیمات جدید کشوری بویژه در سطح استانها اظهار داشت: درخواست های مختلفی در این زمینه به وزارت کشور ارائه می شود اما ضوابط قانونی و کارشناسی در این زمینه وجود دارد که درخواست ها بر اساس آن بررسی می شود.

وی افزود: گاهی برای تصمیم گیری در این خصوص به سفرهای متعددی نیاز است تا کارشناسان مناطق را از نزدیک بازدید کنند و با ضوابط قانونی تطبیق دهند که گاهی طولانی هم می شود ولی در مجموع وزارت کشور خارج از ضوابط قانونی و کار کارشناسی در حوزه تقسیمات کشوری تصمیم گیری نمی کند.

وزیر کشور تاکید کرد: هرآنچه در این زمینه تصمیم گیری می شود بر مبنای درخواستها، نیازها، ضوابط قانونی و مطالباتی است که در جهت رشد و توسعه منطقه و نیازهای تاریخی آن منطقه است. 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

وزیر کشور همچنین در پاسخ به اینکه بررسی مطالبه مردم جنوب کرمان از رییس جمهور برای تشکیل استان مستقل در چه مرحله ای است، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است؛ البته جاهای دیگری هم درخواست داشتند که برای آنها هم همین روال قانونی طی می شود.

وی خاطر نشان کرد: درخواست هایی که پس از بررسی کارشناسی و قانونی به نتیجه برسد، به دولت ارجاع داده می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سفر به جنوب استان کرمان در جمع مردم جیرفت گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است.

وی اظهار داشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور کار است.