تهران- ایرنا- مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ همزمان با برپایی نماز پرفضلیت جمعه در مصلای امام خمینی(ره)، با برپایی مجموعه غرفه‌های «فرهنگسرای منتظر» در محوطه مصلا به نمازگزاران و مردم متدین خدمات فرهنگی هنری ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای مهر، فعالیت‌های فرهنگی هنری و بخش‌های مختلف فرهنگسرای منتظر که در محوطه مصلای امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است عبارتند از: بخش اجرای زنده برنامه‌های رادیویی؛ «رادیو منتظر» در قالب اجرای زنده آیتم‌های صوتی همراه با معرفی بخش‌های مختلف فرهنگسرای منتظر، بخش کارگاه‌های هنری در قالب ایستگاه خوشنویسی و معرق با حضور هنرمندان این حوزه‌ها، بخش‌های ویژه کودکان شامل ایستگاه بازی‌های فکری، ایستگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی به منظور آشنایی آنان با مفاهیم دینی و فرهنگ عاشورایی و ایستگاه سرگرمی و خلاقیت برای کودکان در نظرگرفته شده است که همراه با تمرین‌های مهارت‌های نقاشی و اجرای کاردستی و اوریگامی و... مضامین دینی و معارف اسلامی را به صورت خلاقانه ترسیم می‌کنند.

در سایر بخش‌های مربوط به کودکان و نوجوانان ایستگاه «قرآن بخوانید، هدیه بگیرید» قرار دارد که با هدف قرائت صحیح متون و آیات نورانی قرآن کریم، توجه به معانی آیات و ترویج سبک زندگی قرآنی در این مکان معنوی برپاست. در این بخش کودکان و نوجوانان با خوانش صحیح بخش‌هایی از قرآن، هدیه دریافت می‌کنند.

از دیگر بخش‌های مرتبط با خدمات و فعالیت‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ در «فرهنگسرای منتظر» می‌توان به ایستگاه اهدای فال شهدا، ایستگاه مشاوره خانواده، ایستگاه مشاوره مذهبی و پاسخ به سوالات دینی، ایستگاه سلامت و مشاوره طب سنتی، ایستگاه نظرسنجی و ایستگاه کتاب وکتابخوانی در قالب معرفی کتاب های مرتبط و ثبت نام رایگان در کتابخانه مهر اشاره کرد.

«فرهنگسرای منتظر» صبح روز جمعه (۲۱مرداد) به میزبانی فرهنگسرای مهر، در محوطه مصلای امام خمینی (ره) آماده خدمت‌رسانی به نمازگزاران است.