تهران- ایرنا- بالا رفتن قیمت‌ مواد غذایی و سوخت در آلمان موجی از خشم و اعتراض را در میان مردم برانگیخته و مقام‌های دولتی می‌گویند احتمال تظاهرات گسترده در فصل پائیز و زمستان وجود دارد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، دولت آلمان در بخش‌های محلی و فدرال از موج قریب الوقوع اعتراض‌ها در کشور در فصول پائیز و زمستان خبر می‌دهد. در بین مقام‌های دولتی کشور این ترس وجود دارد که بالا رفتن قیمت مواد غذایی و سوخت موجب ناآرامی و شورش‌های خیابانی شود.

به تحلیل رسانه‌های آلمانی همانطور که در زمان شیوع کرونا شهرهای آلمان با موج اعتراض‌ها روبرو بود، بالا رفتن قیمت سوخت و تورم ممکن است تظاهرات‌های مشابهی در سراسر کشور ایجاد کند که حتی ممکن است به جنگ داخلی منجر شود.

به گفته این رسانه‌ها هم اکنون در سراسر کشور جنبش‌ها و گروه‌های افراطی در حال ساماندهی شورش‌ها و تجمعات ضد دولتی هستند که نمونه آن جنبش ساکسونی است.

روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان نیز در جریان تور تابستانی خود در سراسر آلمان با انتقادهای شدیدی روبرو شد و سخنرانی هفته گذشته او در شهر بایروت استان باواریا به شدت با خشونت و تظاهرات مردم همراه بود.

مردم آلمان در تظاهرات خود خواستار لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ شدند.

در کشور آلمان قیمت گاز در سال جاری تقریباً چهار برابر شده که عمدتاً به دلیل قطع گاز روسیه است. دولت وعده کمک‌های مالی به اقشار مختلف جامعه را داده است.