خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  گفت: تسهیلات ابلاغ شده تبصره ۱۸ در بخش ایجاد تعاونی‌ها در استان امسال ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "علی جهانی" روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی پرداخت تسهیلات اشتغالزا از محل تبصره ۱۸ افزود: سهم لرستان از این اعتبارات مشخص شده است و باید هرچه سریعتر به متقاضیان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: تاکنون با همکاری دستگاه های اجرایی استان، ۵۵۲ طرح اقتصادی با مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بیش از یک و نیم برابر اعتبار تخصیصی به بانک های عامل استان معرفی شده است افزود: پرداخت به موقع تسهیلات و تسهیل شرایط برخورداری آن‌ها از این اعتبار، مهمترین انتظاری است که بایستی در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

جهانی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به عنوان متولی تسهیلات اشتغالزا باید در پرداخت این اعتبارات تسریع و شرایط را برای افراد متقاضی تسهیل نمایند.

وی با تاکید بر اهلیت متقاضیان استفاده از این تسهیلات ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه  به طرح های نیمه تمام و راکد است و همه متقاضیان این تسهیلات در حوزه های ورزشی، سلامت و فرهنگی هنری باید برای دریافت اعتبارات به دستگاههای اجرایی صادر کننده مجوز مراجعه نمایند.

منابع بند الف تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ وام های ارزان قیمت است که به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولید قرار می گیرد.