مهاباد - ایرنا - رییس اداره غله میاندوآب گفت: براساس نیازسنجی، طی یک سال گذشته ۱۲ نانوایی جدید در روستاهای شهرستان میاندوآب راه‌اندازی شد.

حسن رشدی‌ملکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با راه‌اندازی این نانوایی‌ها مشکل تامین و تهیه نان ۱۰ هزار روستایی رفع شد.

وی افزود: مجوز تاسیس این نانوایی‌ها در روستاهای خیرآباد، حاج حسن، شکورکندی، گرده‌گل، کوسالار، یاغلان تپه، اولامچی، چوغانلو، نصیرکندی و تپه‌رش که بدون نانوایی بودند، صادر شده است.

رییس اداره غله میاندوآب با بیان اینکه مجوز تعداد سه واحد جدید نیز در روستاهای قورقچی، شیرین آب و ارمناک صادر شده، ادامه‌ داد: این واحدها نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد و با بهره‌برداری از این واحدها مشکل تهیه نان حدود سه هزار نفر از اهالی روستاها رفع خواهد شد.

رشدی‌ملکی با بیان اینکه این شهرستان در ایجاد نانوایی جدید در مناطق محروم روستایی وکم برخوردار فاقد نانوایی طی یک سال گذشته رتبه اول را در استان کسب کرده، افزود: سهمیه همه واحدهای جدید از محل آرد خام و تعدیل سهمیه واحدهایی که بیش از نیاز واقعی آرد دریافت می کردند، تامین شده است.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت و پروانه کسب ۱۲ واحد که در حال فعالیت هستند نیز از طریق اتحادیه نانوایان صادر و جهت ثبت درسامانه خرید یکپارچه آرد کشور به تهران ارسال شده، اظهار کرد: جهت رفاه حال اهالی این روستاها، سهمیه آرد ماهانه آنها از اولین روز صدور پروانه کسب ازطریق اداره غله تامین و در اختیار مردم قرار داده شده است.

میاندوآب با ۱۹۰ روستا در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.