کرمانشاه - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قدرت دولت به مشارکت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است، تاکید کرد: دغدغه سمن‌ها مسائل اجتماعی است و این تشکل‌ها فرصتی برای مدیران برای تقویت سرمایه اجتماعی هستند.

به گزارش ایرنا؛ «حسین خوش‌اقبال» روز چهارشنبه در نشست با هیات اندیشه ورز تشکل‎های مردم نهاد استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: جامعه ای پویا است که مدیرانش، شنوندگان و تحمل‌کنندگان خوبی باشند و برخی از مشکلات سمن‌ها نیز به عدم باور برخی مدیران به تشکل‌های مردم نهاد باز می‌گردد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم در پرداخت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی گفت: در دولت گذشته مسائل اجتماعی به خوبی برجسته شد و سمن‌ها فرصت چالش‌گری و ظهور مجدد در مشارکت‌های اجتماعی را پیدا کردند.

خوش‌اقبال در ادامه با تاکید بر استمرار حرکت موثر سمن‎‌ها در عرصه مطالبه‌گری اجتماعی، افزود: دولت سیزدهم نیز راهی جز توجه و حمایت از سمن‌ها ندارد چرا دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و مردم در بحران‌ها و مسائل مختلف گره گشای کشور بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط  کنونی نیز که آستانه تحمل مردم کاهش یافته، این تشکل‌های مردم نهاد هستند که می‌توانند به حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی کشور کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر تقویت فضای تعاملی بین دولت و سمن‌ها اظهار داشت: حتما انسجام تشکل‌ها و هیات اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد. چاره ای جز مشارکت سمن‌ها برای توانمندشدن جامعه نداریم و قدرت دولت به مشارکت سمن‌ها و تشکل‌هاست.

گفتنی است در ابتدای این نشست اعضای هیات اندیشه ورز تشکل‌های مردم نهاد استان کرمانشاه نقطه نظراتی در مورد مسائل مختلف استان و وضعیت فعلی جامعه بیان داشتند و پیشنهاداتی را برای بهتر شدن تعامل بین سمن‎‌ها و دستگاه‌ها مطرح کردند.

براساس آمارها بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در بخش های مختلف در استان کرمانشاه فعال است.