گرگان- ایرنا - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که با بهره‌برداری ۲ خانه صنایع دستی و یک شرکت تعاونی مربوط در هفته گردشگری این استان در مجموع ۵۹ نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش ایرنا، مریم حاجی‌ ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بهره برداری از ۲ خانه صنایع‌دستی در استان با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تأمین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات و با حجم سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال ۵۵ نفر فراهم شده است.

وی اظهارداشت: خانه صنایع‌دستی مینای سفال شهرستان آزادشهر با سه میلیارد ریال اعتبار و ۵۰ نفر اشتغال و خانه صنایع‌دستی گمیشان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و  پنج نفر اشتغال در طول هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان از آغاز فعالیت شرکت تعاونی با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بندرگز خبر داد و گفت:  این شرکت تعاونی تحت نظارت ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای شهرستان در رشته‌های تابلو فرش، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی ترکمن و فعالیت دارد.

به گفته وی با راه اندازی این شرکت تعاونی زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

حاجی ابراهیمی یادآور شد: با برگزاری ۱۲ نمایشگاه تولیدات ۲۰۵ هنرمند صنایع‌دستی در رشته های نمد، زیورآلات سنتی، نواربافی، سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، گلیم، قلم‌زنی، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سفال، مینای فلز، لباس محلی اقوام، حصیربافی و کاشی معرق  در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندر ترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

وی همچنین گفت که در این هفته چهار کارگاه آموزشی صنایع‌دستی به‌ صورت حضوری و مجازی در شهرستان‌های گالیکش، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی پنجم الی ۱۳ ماه مهر هفته گردشگری نام گذاری شده است.