تهران-ایرنا- شهردار منطقه ۷ تهران گفت: اجرای طرح واکسیناسیون سیار شهروندانی که امکان مراجعه به مراکز واکسن را ندارند، در این منطقه آغاز شد.

سمیه حاجوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به مشکل دسترسی شهروندانی که ناتوان بوده و امکان حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح منطقه را ندارند، طرح واکسیناسیون سیار شهری ویژه خانواده معظم شهدا، سالمندان و افراد دارای معلولیت با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران برای اولین بار در شهر تهران در منطقه ۷ راه اندازی شد.

شهردار منطقه ۷ تهران افزود: تاکنون ۶ مرکز واکسیناسیون در این منطقه راه اندازی شده و از زمان شروع واکسیناسیون، شهرداری با تمام توان در کنار کارکنان درمان و بهداشت حضور داشته است.

حاجوی عنوان کرد: با اجرای این طرح تمام شهروندان منطقه که به هر دلیلی مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای آنها دشوار است، تزریق واکسن داخل منازل آن ها انجام و در مقابل کرونا واکسینه می شوند.

وی یکی دیگر از دلایل اجرای طرح واکسیناسیون سیار شهری را جلوگیری از ازدحام شهروندان بویژه افرادکم توان در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون، عنوان کرد و گفت: یک‌دستگاه آمبولانس با حضور نیروی درمان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸  برای پوشش واکسیناسیون خانواده معزز شهدا، سالمندان و افراد دارای معلولیت در سطح محلات منطقه تردد می کند.

حاجوی تاکید کرد که طرح واکسیناسیون سیار شهری ویژه خانواده معظم شهدا، سالمندان و افراد دارای معلولیت با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران و شهرداری منطقه ۷ در حال اجرا است.

به گفته وی، در اجرای این طرح، روزانه به طور میانگین ۵۰ نفر از شهروندان دُز واکسن خود را دریافت می کنند.