قزوین -ایرنا- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها وظایف خود را در زمینه پیشگیری از جرم به درستی انجام نمی دهند که باید پاسخگو باشند چون در برابر مردم وظیفه و تکلیف دارند..

به گزارش ایرنا، علی شعبانی روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، افزود: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف اصلی دستگاه قضا است ولی همه نهادها باید مشارکت جمعی در این موضوع داشته باشند.

این مسوول افزود: پیشگیری از وقوع جرم امری فراقوه‌ای و فراسازمانی است و به مشارکت همه جانبه و برنامه محور دستگاه‌ها نیاز دارد.

وی اظهار داشت: باید توجه کرد که بخشی از ارتکاب جرایم در دستگاه ها به وقوع می پیوندد و اگر افراد و اشخاص جامعه نیز مرتکب جرم می شوند بخشی به ضوابط و قوانین دستگاه‌ها بر می گردد.

شعبانی افزود: از همه دستگاه ها که در این زمینه مشارکت جدی دارند تشکر می کنیم و درخواست داریم این مشارکت را افزایش دهند.

این مسوول گفت: ارتکاب جرم خسارت های زیادی به جامعه وارد می کند و باید با هم افزایی دستگاه‌ها خسارات و آسیب های وارده را در ابعاد مختلف کاهش دهیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس،گفت: در تاریخ کشور ایران سابقه نداشته است که هشت سال جنگ تحمیلی به کشور تهاجم شود ولی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتد.

وی گفت:در این جنگ هشت ساله همه دنیا فهمید ایران ابرقدرتی است که دنیا تاب و توان مقابله با آن را ندارد به همین دلیل بعد از آن جنگ، فکر تجاوز نظامی به خاک ایران را از ذهن خود پاک کردند.