ارومیه-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: ۲ هزار دستگاه از ماشین آلات کشاورزی در استان از آغاز شناسنامه دار کردن ماشین های کشاورزی در چهار سال گذشته تاکنون پلاک گذاری شد.

علی پیرمرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ۹ هزار و ۶۲۵ دستگاه از این ماشین های کشاورزی در شهرستان ارومیه فعال هستند که ۲ هزار دستگاه از آنها پلاک گذاری شده و برای ۷۱ درصد نیز تشکیل پرونده شده است.

وی بیان کرد: هدف از پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن ماشین های بخش کشاورزی مدیریت مصرف بهینه و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اضافه کرد: از ابتدای سالجاری ۲۲ میلیون لیتر سوخت از طرف این مدیریت تایید شده است. 

پیرمرادی افزود: قطع سهمیه سوخت ماشین آلات فعال در بخش کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین فاقد پلاک در دستور کار است و مالکین ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک تا ابتدای مهر ماه سال جاری باید نسبت به اخذ پلاک و  شماره گذاری اقدام کنند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی، به مالکین تراکتور و کمباین که تاکنون در طرح شماره گذاری ماشین آلات مشارکت نداشته و تشکیل پرونده نداده اند، از ابتدای مهر امسال سوخت تخصیص نمی یابد.

پیرمرادی اظهار داشت: ارائه سوخت به صورت صدور حواله موقت که با هدف برداشت محصولات کشاورزی به ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک انتظامی صورت می گرفت از اول مهرماه امسال قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان در اسرع وقت به مراکز جهادکشاورزی دهستان مربوطه ویا به شرکت های فنی و مهندسی کشاورزی جهت ارائه مدارک و تشکیل پرونده مراجعه کنند.

شماره گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هوویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.