تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: کتاب "عشایر لر بختیاری و لرستان" به قلم علیرضا فرزین منتشر شد.

به گزارش ایرنا سیدامین قاسمی روز چهارشنبه اعلام کرد: این کتاب با موضوعات کوچ و زندگی عشایر لر در ۳۹۵ صفحه بصورت عکس و نوشتار تالیف شده است و حاصل ۴۰ سال عکاسی و پژوهش علیرضا فرزین درباره زندگی عشایر است.

وی افزود: فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که نگاه فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب، یک روایت مردم‌نگاری از زندگی عشایر لر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: در تالیف این کتاب علاوه بر روایت تصویری، بر هر عکس نیز شرحی مردم نگارانه و موجز نوشته شده و همچنین دکتر سکندر امان‌اللهی بهاروند در شناخت حوزه جغرافیای فرهنگی تاریخی لرستان و بختیاری توضیحات جامعی در این کتاب ارائه داده است.

قاسمی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران عرصه علوم جامعه‌شناسی و عکاسان مردم‌شناسی، تاکنون چنین کتابی در حوزه معرفی جامعه ایلی و عشایری لر منتشر نشده است.

وی گفت: این کتاب روایتی از عشایر لر بختیاری و لرستان است که از گذشته‌های دور تا امروز، در دامنه‌های زاگرس میانی واقع در جنوب باختری ایران زندگی می‌کنند.