شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون ۸۵ درصد خاطرات آزادگان استان در قالب اسناد تاریخ شفاهی جمع‌آوری و تدوین شده است.

فریبرز نجفی روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد آزادگان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس استان ۵۰۸ آزاده است که در بنیاد شهید استان برای آنان پرونده تشکیل داده است.

به گفته وی، از این تعداد آزاده ۶ نفر در زمان اسارت و مابقی بعد از آزاد شدن و گذراندن دوران اسارت، به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سن اسارت آزادگان استان ۱۰ سال و بیش از سه هزارو ۶۲۲ روز است، گفت: کمترین روز اسارات آزادگان استان نیز ۶ ماه است.

نجفی افزود: ۹۰ درصد آزادگان استان بعد از گذراندن دوران اسارت ادامه تحصیل دادند و مدارک علمی بالا را کسب کردند و بیشتر آنها در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به فعالیت شدند.

وی اظهار داشت: تعدادی از آزادگان استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری و صنعت مشغول به فعالیت شدند.

نجفی در خصوص واکسیناسیون جامعه هدف زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: در مرحله نخست گروه‌های پر خطر از جمله جانبازان ۷۰ درصد و والدین شهدا و کسانی که درصد شیمیایی بالا داشتند، در مرحله دوم جانبازان بالای ۵۰ درصد و مرحله سوم جانبازان ۲۵ درصد و همسران شهدا و جانبازانی که زیر ۲۵ درصد جانبازی داشتند و شیمیایی بودند واکسن کرونا دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون گروه نخست ۲ مرحله واکسن را دریافت کردند و  تا ۱۰ مردادماه بیش از یک‌هزار و ۱۱۵ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان واکسینه شدند.

وی از پیگیری برای واکسیناسیون همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد اشاره کرد و گفت: مجوز واکسیناسیون این گروه نیز دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین گروه از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ از مرز خسروی وارد میهن شدند.