مشهد- ایرنا- فرماندار کاشمر گفت: ۲۴۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و متوازن برای اجرای ۹۵ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف، به منظور تداوم توسعه و آبادانی این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی مورد تصویب قرار گرفت.

مسلم ساقی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی کاشمر افزود: البته بر اساس شاخصها و الزامات اعلام‌ شده در این مصوبات، هیچگونه پروژه جدیدی تعریف نشده تا اجرای طرحهای آغاز شده و در دست اقدام این شهرستان، تکمیل شده و به سرانجام مطلوب برسد.  

وی ادامه داد: اعتبارات استانی امسال بخش تملک دارایی های سرمایه‌ای کاشمر در قالب ۵۶ برنامه و ۸۶ پروژه به مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال تعریف و مورد تصویب کمیته برنامه‌ریزی قرار گرفته است.  
فرماندار کاشمر گفت: سهمیه اعتبارات مربوط به "قانون استفاده متوازن از امکانات" نیز برای این شهرستان امسال در قالب تعریف ۱۰ فصل و ۱۰ بخش، مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال تعیین و تصویب شده است.  
وی افزود: بیشترین حجم اعتباری در این چهارچوب مربوط به پروژه‌های شهرداری کاشمر به میزان ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.  

ساقی ادامه داد: اداره نوسازی مدارس کاشمر هم در این چهارچوب ۲۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال اعتبار دریافت می‌کند تا برای توسعه این حوزه از شهرستان هزینه کند.   
وی، مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شبکه دامپزشکی این شهرستان را پس از شهرداری و نوسازی مدارس، موظف به اجرای بیشترین تعداد پروژه‌ها نسبت به دیگر دستگاههای اجرایی اعلام و بیان کرد: کوشش شده تا این حجم اعتبارات با نگاه کارشناسی و آینده‌نگری در حوزه تکمیل زیرساختها و پروژه‌های زیربنایی کاشمر توزیع شود.

فرماندار کاشمر گفت: اعتبارات متوازن این شهرستان نیز متعلق به حوزه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، درآمد سرانه شهرداری ها، ایجاد راه و زیرساختهای جاده‌ای، رسانه،  فضاهای مذهبی، امکانات و فضای ورزشی، امور گردشگری و هواشناسی است.  

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستا است و ۳۸ هزار نفر از جمعیت آن ساکن مناطق روستایی هستند.  

مرکز این شهرستان در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.