یزد - ایرنا - معاون آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد از دارندگان وسایل نقلیه خودکششی (تراکتور و کمباین) که بدون شماره است، خواست، برای شماره گذاری به مراکز خدمات این نهاد در ۱۰ شهرستان استان مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی این سازمان ،عباس میرحاجیان با اشاره به اجرای بخشنامه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) و دستورالعمل الحاقی آن افزود: با تشکیل پرونده تمامی  مراحل تا اخذ شماره از سوی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی نظام مهندسی پیگیری می شود تا از لحاظ هزینه تردد مراجعان صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی ، اجرای مرحله دوم شماره گذاری وسایل نقلیه کشاورزی مستعمل (تراکتور و کمباین) و بخشی از عملیات اجرایی مورد نیاز در استان به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد واگذار شد.

میرحاجیان اظهارکرد: با انعقاد این تفاهم نامه از ظرفیت های موجود این سازمان در شناسایی و معرفی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مشارکت آنها در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در اجرای مورد یادشده استفاده می شود. 

 همچنین رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی یزد پیشتر گفته بود که از سال ۱۴۰۰ تنها به ماشین آلات دارای شماره ، سهمیه سوخت تعلق می گیرد و کشاورزان مالک تراکتور و کمباین بدون شماره به کارگزاری سازمان نظام مهندسی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا با هماهنگی امور اجرایی پلیس راهور استان کار شماره گذاری وسلیه نقلیه آنها انجام شود.

محمدرضا فلاطونی مناطق پیشرو در شماره گذاری این وسایل را میبد، اشکذر، ابرکوه و مهریز از ۱۰ شهرستان استان عنوان کرد و افزود: تاکنون برای هزار و ۱۳۶ تراکتور شماره صادر شد  و  سه هزار و ۱۶۶ دستگاه تراکتور بدون شماره است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی ماشین آلات کشاورزی از جمله شناسنامه دارشدن آنها، تامین سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت، سهولت در نقل و انتقال، خواستار حذف بیمه شخص ثالث برای تراکتورهای مستعمل بدون شماره برای ترغیب مالکان ماشین آلات کشاورزی به دریافت شماره گذاری شد.