قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: حضور مردم و مشارکت حداکثری آنان در پای صندوق‌های اخذ رای، ضریب امنیت ملی کشور و توان و قدرت چانه‌زنی در مذاکرات در عرصه جهانی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به تحریم‌های بی‌سابقه و جنگ ظالمانه اقتصادی دشمنان این ملک و ملت پایان دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کرم محمدی» عصر پنجشنبه در جلسه توجیهی اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار در سالن امام خمینی (ره) شهر کرند با حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس اراده و خواست ملت ایران شکل گرفته و کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوع نظام سیاسی در نیمه اول فروردین ماه ۱۳۵۸ به رای ملت گذاشته شد.

وی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میثاق ملی ملت و دستاورد خون سرخ شهیدان همیشه جاوید این سرزمین است، رای و نقش ملت در عرصه تعیین سرنوشت در این قانون مشعشع و درخشان است.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: در سیره عملی و نظری امام راحل و رهبر معظم انقلاب، رای ملت جایگاه ویژه ای داشته و امام میزان را رای مردم و مقام معظم رهبری نیز نظام را بدون رای، نظر و خواست مردم هیچ می دانند.

محمدی ادامه داد: ما به عنوان مجری انتخابات و شما به عنوان اعضای شعب اخذ رای، وظیفه بسیار سنگین، خطیر و تاریخی برعهده داریم.

او خطاب به اعضای صندوق اخذ رای گفت: صندوق رای که در اختیار شماست امانت و حق الناس است، امانتی که امروز و فردا در پیشگاه ملت و خدای متعال باید پاسخگوی اقدام و عمل خود باشیم.

وی اضافه کرد: با صدای رسا و در پیشگاه خدای یکتا اعلام می کنم که دین، اعتقادات، کرامت و حیثیت انسانی خود را برای هیچ کاندیدای ریاست جمهوری و شورای شهر هزینه نکرده و زیر پا نخواهیم گذاشت.

امانت‌دار آرای مردم هستیم

فرماندار دالاهو گفت: رعایت حق الناس، به جای آوردن رسم مبارک امانتداری و صیانت از حق مردم را به عنوان وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی دانسته و عهد می بندیم که امانتدار شایسته ای برای  آرای مردم شهرستان باشیم.

محمدی اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، بی طرفانه و توام با امنیت را وظیفه اصلی و حتمی خود دانسته و نقشه راه ما در این انتخابات، حق الناس دانستن مردم است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

دالاهو با حدود ۳۸هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.