زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۲۵ بسته معیشتی، به ارزش۵۰۰ میلیون ریال در بین مددجویان انجمن خیریه کلیوی زنجان توزیع شد.

محمد رضا طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمک های مردمی و خیرین زنجانی در آستانه نوروز ۱۰۰ بسته معیشتی در ماه رمضان نیز ۱۲۵ بسته معیشتی از کمک های مردمی تهیه و بین بیماران توزیع شد.

وی با بیان اینکه سالیان قبل این خدمات در قالب افطاری برگزار می شد اضافه کرد: متاسفانه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و پرهیز از دورهمی این خدمات به صورت سبد معیشتی در بین خانواده ها قرار گرفت.  

این مسوول، ادامه داد: مهم‌ترین اقلام تهیه شده توسط خیرین بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، مرغ، چای، خرما، گوشت و غیره بود که ارزش ریالی بسته‌های توزیع شده در بین بیماران دیالیزی، پیوندی و مراقبتی، چهار میلیون ریال است.  

طهماسبی باتوجه به افزایش هزینه های دارو و درمان بیماران گفت: اکنون مشکل اساسی انجمن کلیوی، کاهش کمک‌های مردمی به‌خصوص از ناحیه قلک‌ها و بنر مجالس در این اوضاع و شرایط کرونایی است.  

وی با بیان اینکه کمک‌های متفرقه از احسان و نذورات طی این مدت خوب بوده است، اظهار داشت: با توجه به حذف و عدم برگزاری مجالس و مراسم جشن و عزا، انتظار می‌رود هزینه‌های این مراسم برای درمان و داروی بیماران از ناحیه انجمن به عنوان نهاد رسمی حامی بیماران کلیوی اختصاص یابد.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: خیرین و مردم نوع دوست می توانند هدایای نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب های همدلی ۲۵۲۵ بانک ملی ویا شماره کارت ۶۰۳۷۷۹۹۵۱۹۳۷۶ و یا سایر حساب های اعلامی انجمن کلیوی واریز و یا حضوری به انجمن خیریه کلیوی استان زنجان واقع در شهرک آزادگان انتهای خیابان فروردین اهدا کنند تا گوشه ای از آلام این عزیزان کاهش پیدا کند.