تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: بازار گوشت گرم مرغ در این منطقه با توزیع روزانه نزدیک به ۳۰ تن در کاشان و پنج تن در آران و بیدگل به ثبات رسید.

به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کاشان با اشاره به رفع مشکل کمبود گوشت مرغ در این شهرستان افزود: سامانه رهتاب برای فروش مرغ نخستین بار در استان اصفهان در کاشان اجرایی و به دلیل برخوردار نبودن اتباع از کد ملی ۲ مرکز خرید مرغ در شهرستان نیز برای آنان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه های نظارتی و خدماتی در ارایه خدمات مطلوب به مردم در کنار یکدیگر باشند، تصریح کرد: برای تنظیم بازار مرغ خروجی‌های شهر هم کنترل می‌شود.

تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان

فرماندار کاشان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم در ماه مبارک رمضان باید تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: عملکرد فرمانداری کاشان در اجرای دستورالعمل ها و توزیع کالاهای اساسی از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

مهرداد مرادوند با اشاره به اینکه کشتارگاه کاشان باید با رفع ایرادها توسعه پیدا کند، افزود: در این زمینه همکاری های لازم بین دستگاه‌های مربوطه لازم است که جهادکشاورزی آمادگی هرگونه همکاری دارد.

وی با بیان اینکه باید از تولید کننده‌ها هم حمایت کرد، خاطر نشان کرد: با اصلاح قیمت و حمایت از تولیدکننده باید آنان تشویق به ادامه فعالیت شوند.

افزایش قیمت گوشت مرغ در برخی واحدهای عرضه این گوشت در کاشان در هفته‌های گذشته سبب اعتراض مردم و طولانی شدن صف خرید در فروشگاه‌های عرضه آن به قیمت دولتی شده بود. 

مصرف روزانه گوشت مرغ در شهرستان کاشان نزدیک به ۱۲ تن است و اکنون هر کیلو گوشت گرم مرغ در این شهرستان به قمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.