خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تجمعات کانون انتشار بیماری کرونا است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، خمین در وضعیت قرمز رنگ بندی کرونا قرار می‌گیرد.

دکتر مجتبی دیده دار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخلاف تذکرات و هشدارهای مستمر، بخش کرونا بیمارستان امام خمینی(ره) در حال پر شدن است.
وی بیان کرد: از کسانی که در ایام عید در کنار هم بودند در خواست می‌شود هریک از علایم بیماری کرونا نظیر سرفه، بدن درد و کوفتگی بدن را داشتند به مراکز ۱۶ ساعته برای انجام آزمایش رایگان تشخیص کرونا مراجعه کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه شعبان و افزایش جشن‌های عروسی از زوج‌های جوان درخواست می‌شود مراسم عروسی خود را به بعد موکول کنند و یا جشنی بدون حضور بستگان خود برگزار کنند.
دیده دار گفت: بخش کرونا بیمارستان امام خمینی(ره) در خمین مملو از مراجعه کنندگان است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، شهرستان در وضعیت قرمز قرار می گیرد و اصناف متحمل محدودیت‌های شدیدتری می‌شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان از حضور در اجتماعات خانوادگی خودداری کنند و در صورتی که از بستگان آنها دارای علائم کرونا است به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۸۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده و یک‌هزار و ۹۴۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
دیده دار اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
وی ماندن در خانه، استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از حضور در اماکن پر ازدحام و رعایت موازین بهداشتی را، راهکارهای بهبود وضعیت خمین در رنگ بندی کرونا بیان کرد.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.