اراک - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: ۲ هزار خودروی عمومی این استان امسال با ثبت نام در سامانه این شرکت به‌صورت رایگان گازسوز شدند.

«سعید جمشیدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی(وانت، تاکسی، نیسان و کامیونت) با هدف مدیریت مصرف بهینه و تلاش در حفظ محیط زیست در این استان از خرداد ماه امسال کلید خورده است.

وی ادامه داد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از سه هزار خودروی عمومی برای دوگانه‌سوز شدن در سامانه مربوطه نام‌نویسی کردند که مراحل گازسوز برای ۲ هزار خودرو اعمال شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اضافه کرد: مراحل ثبت‌نام و اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خوردروهای عمومی استان مرکزی در تمامی مقاطع رایگان است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir  نسبت به این امر  اقدام کنند.

جمشیدی اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برای دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو پیش‌بینی شده و برای هیچ استانی سهمیه مشخص نشده و اولویت با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کنند.  

وی با بیان اینکه چهار مرکز در استان برای گازسوز کردن خودروهای عمومی این استان تجهیز شده‌اند، گفت: به‌طور متوسط گازسوز کردن هر خودرو ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد که از منابع طرح پرداخت می‌شود.

جمشیدی افزود: بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، ترویج CNG به‌عنوان یک سوخت ملی مورد تاکید و ابلاغ شورای اقتصاد کشور  قرار دارد که با اجرای طرح گاز سوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان تحقق خواهد یافت.

وی افزود: متقاضیان با وارد شدن در سامانه و ثبت شماره ملی و تلفن همراه خود در نوبت قرار می‌گیرند و براساس آدرس و محل زندگی مالکان خودرو درخواست آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بیش از ۸۰۰ نفتکش در شرکت ملی پخش‌فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی فعالیت می‌کنند.