تبریز - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: هنرمندان و فعالان فرهنگی هشترود نیازمند فضا و تجهیزات برای رشد و بالندگی هستند.

علی اکبرزاده روز یکشنبه در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشترود با هنرمندان افزود: توجه به مسائل فرهنگی و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های آن در سطح شهرستان یکی از نیازهای ضروری است تا بتوان رخدادهای فرهنگی و هنری متناسب با شأن هشترود برگزار کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه انجمن های فرهنگی و هنری برای پیشرفت، نیازمند فضای فیزیکی و تجهیزات مناسب هستند.

وی ادامه داد: اگر زیر ساخت برای فضای هنری ایجاد نشود، در عرصه هنر تولید اتفاق نمی افتد و آثار تولید شده عرضه نمی شوند و در نتیجه هنر نمی تواند خودنمایی کند و منزوی می شود .

اکبرزاده به اهمیت احداث خانه هنرمندان هشترود اشاره کرد و گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله احداث خانه هنرمندان از نیازهای ضروری شهرستان است و به همین دلیل شهرداری و شورا باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز در تامین تجهیزات خانه هنرمندان و حمایت از این قشر تمام تلاش خود را خواهد کرد تا آنها بتوانند بدون دغدغه به فعالیت هنری خود ادامه دهند.

اکبرزاده گفت: سرمایه های اصلی شهرستان، هنرمندان هستند که باید حرف های آنها را شنید و فضا را برای ارائه آثارشان ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مهاجرت در شهرستان به دلیل نبود زیرساخت های لازم، بی توجهی به نیازها و نگرش غلط فرهنگی زیاد است، می توان با برگزاری سمینارها، کارگاه های آموزشی در راستای ارتقای سطح فرهنگ مردم تا حدودی از تشدید سرعت مهاجرت جلوگیری نمود.