شیراز- ایرنا- دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس، هتک حرمت و توهین به رئیس جمهوری در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب را خلاف موازین و آموزه‌های دینی دانست و گفت: اینگونه رفتارها، همصدایی و همراهی با دشمنان و بدخواهان نظام است.

میر اعظم هاشمی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بد اخلاقی‌های سیاسی در مکتب اسلام هیچ جایگاهی ندارند و باید با افرادی که به نام دین و دیانت، تمام اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند و دست به تخریب شخصیت‌های نظام می‌کنند برخورد جدی شود.
وی ادامه داد: اگر با اینگونه اقدامات برخورد مناسب نشود، این توهین‌ها نسبت به سایر مسئولان نظام در همه سطوح نیز تکرار خواهد شد.
او اظهار داشت: دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی به وجود چنین افرادی در داخل نیاز دارند تا توسط آنها علیه مسئولان کشور شروع به فحاشی و زدن تهمت و آنها را تخریب کنند.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس گفت: این افراد به همراه دشمنان در نهایت به یک نقطه مشترک می‌رسند و آن تخریب دولت، نظام و رئیس جمهوری است.
هاشمی افزود: مگر می‌شود گفت که رهبری و رئیس جمهوری از حاکمیت جمهوری اسلامی جدا هستند؟ امروز به رئیس جمهوری توهین می‌کنند و فردا نوبت به دیگر مسئولان و خدمتگزاران نظام خواهد رسید و قلب نظام را نیز نشانه خواهند رفت.
وی گفت: دکتر روحانی از نیروهای کلیدی نظام بوده و هست و کسی است که در ساختار انقلاب و تثبیت و امنیت نظام نقش داشته و دارد و نباید در مقابل توهین‌هایی که نسبت به او می‌شود سکوت کرد.
در جریان راهپیمایی موتوری و خودرویی ۲۲ بهمن امسال،‌ تعدادی از موتورسواران در شهر اصفهان به رئیس‌جمهوری توهین کردند که این موضوع واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.