تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

کاشان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش‌نشانان این سازمان دی ماه گذشته جان ۶۶ نفر از شهروندان را در عملیات‌های مختلف نجات دادند.

محمدعلی پیراسته روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دی ماه گذشته ۵۹ مورد آتش‌سوزی و ۱۰۷ حادثه  در این شهرستان رخ داد و ۲۲ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه دی ماه امسال ۵۹ مورد آتش‌سوزی و ۱۰۷ حادثه در کاشان رخ داد، ادامه داد: در این ماه ۲۲۲ مورد ناوگان خودرویی به عملیات‌های آتش‌نشانی اعزام شدند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه در ماه گذشته ۶ هزار و ۹۱۷ تماس با شماره ۱۲۵ برقرار شد، ادامه داد: با فرهنگ‌سازی‌های مکرر و اطلاع‌رسانی عمومی سازمان آتش‌نشانی در مورد عواقب مزاحمت با شماره اعلام حوادث آتش‌نشانی، سه هزار و ۶۰۵ مورد تماس غیرمرتبط گرفته شده است.

پیراسته اضافه کرد: بیشترین آمار حریق در این ماه مربوط به منازل مسکونی و وسایل نقلیه خودرویی بود که  مهمترین علت‌های این آتش‌سوزی‌ها به اتصالی برق و بی احتیاطی در افروختن آتش ارتباط داشت.

به گفته وی، نجات افراد محبوس، تصادف، رهاسازی اعضای بدن، آسانسور و بالابر، باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی) برخی دیگر از اقدامات آتش‌نشانان کاشان برای امدادرسانی به شهروندان بوده است.

پنج ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین در کاشان خدمت‌رسانی می‌کند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.