مشهد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۲ مرکز توانمندسازی برای مردان در مشهد وجود دارد و در این حوزه مرکزی برای زنان وجود ندارد و برای ایجاد این مرکز نیازمند ۲میلیارد ریال اعتبار در سال هستیم.

حمیدرضا پوریوسف پنجشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی نیشابور افزود: مرکز توانمندی و جامعه پذیری بانوان برای افرادی است که درمان اعتیادشان انجام شده و در اصطلاح پاک شده‌اند و این مراکز برای این است که این افراد جامعه‌پذیر شده و دوباره به چرخه اعتیاد بازنگردند.
وی ادامه داد: این افراد در این مراکز علاوه بر برخورداری از سرپناه، تحت آموزش‌هایی برای توانمندسازی قرار گرفته و از خدمات متناسبی برخوردار می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طبق قانون، معلولانی که در واحدهای صنعتی و تولیدی مشغول به کار شوند از شمول قانون کار معاف هستند و سقف اعتبارات کارفرمایی تبصره ماده ۱۶ به ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است و در این‌ چارچوب هر واحد تولیدی می‌تواند تا سقف ۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی را به کار گرفته و از این تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله و بدون بهره برخوردار شود و این‌ تسهیلات شامل معتادان بهبود یافته‌ هم می‌شود.
پور یوسف افزود: شیوع کرونا مددجویان بهزیستی را هم تحت تاثیر قرارداده و بهزیستی در حمایت از ایشان برای بازپرداخت تسهیلاتی که به مددجویان آسیب دیده از کرونا پرداخته است مهلت گذاشته است و تلاش می کنیم  کمترین آسیب در این حوزه متوجه مددجویان شود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.