تهران- ایرنا- بدنبال رایزنی فدراسیون هندبال و افزایش سهمیه مربیان ایرانی برای دوره مربیگری بین المللی، برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران، پنج مربی ایرانی مدرک B جهانی گرفتند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش با اعلام فدراسیون جهانی و کنفدراسیون هندبال آسیا جهت شرکت در دوره مربیگری B جهانی دو سهیمه به هندبال ایران اختصاص یافت که با رایزنی های مسئولین فدراسیون هندبال ایران سهمیه ایران به ۵ نفر ارتقا یافت.

کمیته مربیان و آموزش پس از انجام بررسی‌های لازم براساس شاخص‌های انتخاب شرکت کنندگان در این دوره بین المللی، از جمله داشتن سابقه فعالیت مربیگری در سطح ملی و لیگ برتر، سابقه بازی در تیم‌های ملی، تسلط به زبان انگلیسی، چهار نفر از مربیان مرد به نام های مسعود ظهرابی، مهدی رهبری، حمید صادقی شاه نشین، فرید علیمرادی و یک نفر از مربیان زن به نام خدیجه قانع را به کنفدراسیون هندبال آسیا معرفی کرد.

فرید علیمرادی رئیس کمیته مربیان و آموزش فدراسیون هندبال در این خصوص اظهار داشت: دوره مربیگری B جهانی که برای مربیان آسیایی به صورت وبینار برگزار شد، ویژه مربیان جوان تیم های ملی و در جریان آن سهمیه هر کشور آسیایی دو نفر بود که با رایزنی‌های انجام گرفته توسط فدراسیون هندبال ایران با فدراسیون آسیایی سهمیه ایران به ۵ نفر افزایش یافت. با توجه به امتیازبندی که کمیته مربیان و آموزش فدراسیون در بین مربیان واجد شرایط تیم های ملی انجام داد ۵ نفر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند. پس از شرکت دراین دوره هر ۵ نفر با امتیاز عالی موفق به اخذ مدرک مربیگری درجه B  جهانی شدند. همچنین در پایان این دوره آقای مهدی رهبری جزء سه نفر برتر انتخاب شد.

علیمرادی افزود: در حال حاضر ما مربی فعال دارای درجه C مخصوصا در بخش بانوان در اختیار نداریم که با رایزنی‌هایی که با کنفدراسیون هندبال آسیا انجام دادیم و همچنین بررسی رزومه‌های مربیان بانوان به دو گزینه رسیدیم که در بخش زنان شافیعان و قانع بالاترین نمره را در ارزیابی ما بر اساس شاخص‌ها کسب کردند که در نهایت با توجه به عدم آمادگی شافعیان و سوابق خوب و امتیاز بالای خدیجه قانع در ارزیابی ها، ایشان را به عنوان مربی زن از ایران به آسیا معرفی کردیم.