شیراز- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: برابر توافق صورت‌گرفته با سازمان تامین‌اجتماعی، هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق اعتباری هنر بیمه خواهند شد.

بهروز مرامی دوشنبه ۱۵ دی‌ماه به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد می‌توانند برای برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی نیز در موعدهای مقرری که از قبل مشخص خواهد شد، اقدام و نام‌نویسی کنند.

 او با اشاره به اینکه درگاه‌های ارتباطی الکترونیک و مخابراتی برای بیمه هنرمندان اعلام شده است، افزود:  اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر ضوابط و مقررات مشمولین طرح بیمه تامین اجتماعی، اعلام داشت: پس از معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط خاصی اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند.

مرامی با بیان اینکه چنانچه سن متقاضی از ۱۸ سال کمتر و از ۵۰ سال بیشتر باشد، پذیرش درخواست وی وابسته به برخورداری از سابقه پرداخت حق‌ بیمه قبلی، برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود، گفت: کسانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

او اظهار داشت: متقاضیان و اهالی فرهنگ، ادب و هنر می‌توانند به‌منظور مشاهده مراحل بهره‌مندی متقاضیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی به پایگاه اصلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آدرس الکترونیکی fars.farhang.gov.ir مراجعه کنند، با مطالعه نشانک بیمه هنرمندان از تمام مراحل و شرایط آگاه شوند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت خط تلفن به شماره ۹۱۰۰۶۰۴۹- ۰۲۱ به‌منظور پاسخگویی به پرسش‌های اعضا درخصوص بیمه درمان تکمیلی نیز راه‌اندازی شده است و اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند از همین طریق سوالات خود  را با کارشناسان مربوط در میان بگذارند.