تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه، نقش رسانه‌های جمعی در اطلاع‌رسانی تهدیدها و آسیب‌های ویروس کرونا در ابعاد مختلف را بی‌بدیل توصیف کرد.

علی رستمی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تربت حیدریه افزود: این شهرستان، قطب درمانی مهم در مرکز خراسان رضوی است که به بیش از یک میلیون نفر از مردم شهرهای مجاور خدمت ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: برای ارتقای بهره‌وری خدمات حوزه سلامت باید از ظرفیت بخش خصوصی به شکل مطلوب استفاده شود تا طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام با شتاب بیشتری به سمت تکمیل و بهره‌برداری حرکت کنند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: مدافعان سلامت با تمام توان و مجاهدانه در این مدت با بیماری کووید ۱۹ در حال مبارزه هستند و بهترین راه قدردانی از زحمات کارکنان بخش بهداشت و درمان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رستمی افزود: تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی باید با توان بیشتری در حوزه مقابله با کرونا حاضر شوند و هیچ سازمان و ارگانی نمی‌تواند از مسوولیت خود در قبال سلامت اجتماعی شانه خالی کند.

وی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ گروه‌های مخلف سنی را هدف قرار داده است و باید بتوان با یک حرکت جمعی و اطلاع‌رسانی مناسب و اصولی در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ویروس کرونا را مهار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در سخنانی، عبور از شرایط بحرانی کرونا را مستلزم یک حرکت جمعی و تدوین دستورالعمل‌های جامع برای مشخص شدن نقش تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در شرایط مختلف دانست.

حسین ابراهیمی‌پور با بیان این که وضعیت تربت‌حیدریه به لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا بحرانی است افزود: هر چند در حوزه بهداشت و درمان تمام تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شد اما ظرفیت‌ خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی محدود است و از طرفی بیماری کووید ۱۹ بدون هیچ محدودیتی در حال گسترش است.

وی با اشاره به این که عبور از این شرایط سخت نیازمند همراهی مردم و اقدامات سنجیده و دقیق است ادامه داد: با افزایش مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه طی دو هفته اخیر، ساعت فعالیت این مراکز نیز افزایش یافته و تلاش داریم تا فرایند بیماریابی با سرعت بالاتری انجام پذیرد و از افزایش موارد مبتلایان حاد بیماری کرونا پیشگیری شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ تن رسیده است.
همچنین تاکنون ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.