قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: راه اساسی قطع زنجیره بیماری ویروسی کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

«کرم محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از هفت ماه است فرزندان شریف ملت ایران در مجموعه بهداشت و درمان با تمام وجود در نبرد با ویروس کرونا فداکاری‌های تاریخی برای سلامت ما به نمایش گذاشته‌اند و در این راه ده‌ها تن از کادر پزشکی، مامایی، پرستاری و سایر نیروهای مرتبط به این بیماری مبتلا و یا به شهادت رسیده‌اند.

وی اظهار  داشت: کادر درمان سرمایه‌های گران‌سنگ امروز و فردای این سرزمین هستند از ابن رو باید بیاییم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یاری مجاهدان عرصه صیانت از سلامت مردم بشتابیم.

فرماندار دالاهو گفت: بی اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی، تسریع و کمک به خستگی و از پای درآوردن سربازان جان برکف سفید پوش وطن است.

محمدی ادامه داد: قطع و یا کاهش زنجیره شوم ویروس کرونا، همراهی و همکاری و احساس مسوُولیت ما به عنوان شهروندان هر نقطه از میهن اسلامی را طلب می‌کند.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها، تمام آن چیزی است که سربازان جان برکف سفید پوش وطن از ما انتظار دارند.

او گفت: روا نیست با بی‌توجهی ما، هر روز شاهد افزایش ابتلای بیشتر هم وطنان، بالا رفتن آمار جان باختگان، تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، خستگی و شهادت مجموعه بهداشت و درمان باشیم.

محمدی اظهار داشت: در این شرایط حساس از بزرگان منطقه و در راس آن‌ها سادات اهل حق، علمای بزرگوار شیعه و سنی انتظار می‌رود تا مانند همیشه از اعتبار و آبروی خود برای سلامت پایدار مردم تلاش های خود را ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: از فعالان زحمت‌کش فضای مجازی، اصحاب رسانه و هر آن کس که دل در گرو سلامت هم وطنانش دارند، انتظار می‌رود کماکان انتقال دهنده پیام‌های مراکز بهداشتی و درمانی باشند و ایجاد حساسیت و جدی بودن خطر شیوع بیماری کرونا را به مخاطبان خود منتقل نمایند.

۴۸۸بستری کرونایی در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته ۴۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۷۲۳ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ مورد بیمار سرپایی نیز در استان  شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵۶۸۵ نفر رسید.

او گفت: هم اکنون ۴۸۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدی اظهار داشت: چتعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان سه نفر که این موارد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

او اضافه کرد: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳۳۰۷ نفر بستری و ۱۲۱۹۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته او همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۸۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵هزار تن جمعیت دارد.