گچساران- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای استان پیش بینی شده که هیچ میزانی از آن ابلاغ نشده است ،گفت:ادامه روند توسعه روستاهای این خطه نیازمند تخصیص اعتبار است. قصص

غلامرضا امیدوار روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا این اعتبار از محل بودجه های ملی،توازن و استانی برای بهسازی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:طرح هادی تاکنون در ۳۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشت گانه استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد:جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

امیدوار با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد اظهار داشت: ۳۷۰ روستای استان نیازمند اجرای طرح هادی است که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی بیان کرد:هم اکنون طرح هادی در ۱۹۰ روستای این استان در دست اجراست که از این تعداد ۴۰ مورد در شهرستان گچساران است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون آسفالت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مربع  از معابر روستاهای این استان با قیر رایگان انجام شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

امیدوار گفت: طرح هادی ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان تاکنون تهیه شده است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.