بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: ۱۳۶ درخواست برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در شیروان ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ دستگاه گازسوز شده است.

مجتبی شکوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اجرای این طرح در شیروان از هفته گذشته اظهار داشت: در این شهرستان تنها یک جایگاه مجاز برای تبدیل خودروها از بنزینی به س ان جی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی خدمات و ثبت نام رایگان است و هزینه ای دریافت نمی شود، گفت:  اولویت نخست با تاکسی و وانت بارهای عمومی و در مرحله دوم خودروهای شخصی، آژانس ها، تاکسی تلفنی ها، آموزشگاه های رانندگی و تاکسی اینترنتی است.

شکوری افزود: اولویت براساس ثبت نام است و کسانی که زودتر ثبت نام کنند زودتر در نوبت قرار می گیرند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: مالکان خودروهای تاکسی عمومی، وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir نسبت به ثبت نام در این خصوص اقدام کنند.

شکوری افزود: اولویت تبدیل رایگان سوخت خودروها، ناوگان عمومی است و مالکان پس از ثبت نام در سامانه،  با تایید، به مراکز مجاز معرفی و نوبت دهی می شوند و نسبت به دوگانه سوز کردن اقدام می شود.

شهر شیروان ۳۵۲ دستگاه تاکسی درون‌شهری دارد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خرسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.